14.05.2011

Her forsetter galskapen min... kl. er no 03.05 og jeg lager et blogg- innlegg om interiør, tips og mye mer. Ta gjerne en titt på min kreative...


Jeg er veldig fornøyd med tallerkenhyllen som jeg kjøpte hos
  Bryggerjentene- flott butikk og hyggelige unge damer. 
http://bryggejentene.blogspot.com/

Og det nydelige serviset er fra Egersund.



Og prikker som jeg elsker...
 må selvfølgelig også få plass.



Her under trappen har jeg hengt opp mitt gamle skap.
Der har jeg mine små mocca kopper og andre søte små kaffe kopper.
Jeg har fått en glass-lykt av krystall som ingen ville ha.. den har vært i mange hjem og det er en veldig artig historie bak:-)
Den lyser så flott opp mot veggen og det er nesten som et hjerte som...
Jeg synes den er spesiell.



Kroken under trappa er vanskelig å møblere.
   Jeg har no funnet en fin løsning :-)
Kisten er virkelig snop, der får jeg lagret mange puter...
Etter hvert så må jeg finne en vegglampe som passer inn. 
Det blomstrete hjertet og blomsten med prikker på har jeg laget.


Under trappen oppbevarer jeg også puter som jeg har laget.
Her ser dere et av mine speil som jeg laget for ca 15 års siden,
 som forsatt er i samme farge som jeg malte da.
Har også plass til en stor sinkbalje som står oppå
den gamle store kisten som jeg har restaurert.
Bildene er av min kjære far.
 Og min gamle bamse har også funnet seg til rette :-)


Trappen pusset jeg opp i 2008, vis jeg ikke husker feil...
Har brukt vannbasert maling og trappen er like fin.
Og vannbasert hvitmaling gulner ikke.
Som jeg alltid sier er grunnarbeidet meget viktig!
Og trappeneser er virkelig behagelig å gå på
og trinnene blir heller ikke så glatt.



 Hjerte og engelen har jeg laget.
Bildet er av min mor hun har ei kofta på seg.
 Og den brukte jeg også når jeg var lita.
Skapet var i et tidligere innlegg.


 Min gamle vask som jeg har malt.
Og bamsen har jeg strikket og bildet er malt i akryl.



Her ser dere også ytterdøren i samme farge
 som den gamle vasken.
 Holder på å male siste rest på dørkarmene som
jeg maler i svart. Pirkarbeid...



Stortrives med fargen på ytterdøren.
Gulvet er i sort ,grå og sølv.
 Og gulv-listene har jeg malt og de sølv- listene
har jeg sprayet. Og lakket til slutt over med  vannbasert lakk. 
Pga  sølvsprayen tåler mindre vann osv.
Da er det greit med ekstra beskyttelse...


Vinduet i døren kan ingen se inn i.
Jeg har laget en gardin med dobbel tynn bomullstoff og plast.
Og samtidig er det et artig mønster som kommer fram i dagslyset.


Her er flere bilder i fra yttergangen.
Bildet tegnet jeg for flere års siden.
Her henger ennå mine "vinterplagg"...
ja ja jeg bor i Nord-Norge :-)
her vet man aldri når det gjelder været...



Skoskap er virkelig et nyttig møbel... i love it!



Her har jeg også malt om ei gammel vinflaske-holder som
 jeg har hundeposer, hundelenkene osv
Og lykten hadde jeg stående på trappen i vinter.
Koselig å tenne lykta i mørkeketiden...


Har malt tekster over dørene i gangen med skrivepensel nr.0
og har brukt akrylmaling og noen dråper vann i malingen.
Da blir den mer flytende og lettere å bruke.
  Har hengt opp ei lita hylle som er i fra IKEA.
Familien i sort/hvit bilder :-) bildene har jeg tatt selv.


Fikk en e.post der ei dame spurte meg, hvordan jeg har
 ordnet lettveggen av gamle vinduer. Jeg lovet å vise nye bilder
på bloggen min.Jeg har sydd en ny gardin der jeg har blondekant
 både oppe og nede.Det blir penere synes jeg,
 fordi vinduet rakk ikke helt ned til gulvet.


Kroken/hjørnet ved trappa var åpen, ikke koselig
og veldig vanskelig å møblere.
Jeg var i tenkeboksen en stund... jeg tenke å spikre en vegg...
Men kom da på å lage en lett vegg av gamle vinduer.
Er meget fornøyd og liker de gamle vinduene!
Bildet har jeg malt.



Her er bak vinduet.
Jeg har bare brukt kroker
"Tråklet" bomullstråd igjennom og festet det i krokene.


Her vises den fine blonder- gardinen
 når vi går i trappen :-)
Lett å lage en ny gardin eller bare ha
 de gamle vinduene hengende...


Denne krukken var i gull.
Jeg fant den i en bruktbutikk.
Jeg synes den ble fin når jeg fikk malt den. Og hjerteranken
 passer godt til en høy krukke.


Har ser dere hvordan jeg hekler sammen mormors-ruter.
Jeg har heklet flere duker, og garnet er billig-kjøpt på Nille.



Bamse-gutten er bare så fotogen.
Jeg må bare skryte litt ...:-)



 

Trykk på bildet så blir det større.

Endelig ferdig med den siste puten
 som jeg har heklet i kremhvit bomullsgarn.
Jeg hadde planer at det skulle bli 3 puter og 3 ble det.
Jeg har virkelig brukt lang tid.
Mønstet er fri fantasi.


Jeg takker for kommentarer og alle de hyggelige e.poster som jeg har fått.
No er det på tide å avslutte, mine øyne går i kryss og bokstavene hopper...og no er den snart 04. Huff a meg...

Ønsker dere en fin solrik dag med farger til.
Hjertelig fra Merete.

Vi blogges...


 

4 kommentarer:

  1. Hei! Her var det jammen meg mye flott og mye inspirasjon!!
    Herlig blogg, her kommer eg tilbake.
    Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  2. Wow, så mange fine bilder og inspirasjon på en gang :)
    Liker sånn du har innredet under trappa, det gamle skapet på veggen er nydelig.
    Bildet av moren din som barn er flott og fortjener så absolutt å stå fremme.
    Og så sjarmerende med den gamle vasken, det var originalt!
    Riktig god helg til deg :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  3. Ååå så fint å se bildene i bloggen din :O)
    Var så himla spennende å være på besøk hjemme hos deg, synes både Sandra og jeg!
    Klart det blir jordbærsyltetøy på deg, Merete :)
    Har allerede foret ungene med noen beger!
    ha en superfin 17.mai.
    Stor klem, Anne:)

    SvarSlett
  4. Hola Meredith, I have loved seeing all you did for your home, you are such a talented artist and great decorator, every spot at your home has an art in the wall, windows, floor, and love the plates rack by the stairs. Lovely!!!
    hugs

    SvarSlett

Takk for at du tok deg tid til å legge igjen dine
spor...
Jeg ønsker deg lykke og en fargerik dag :-)