13.04.2013

Her viser jeg nyheter fra Meretes galleri- har laget meg nye lamper og her er en av dem. En fargerik lampe som gir et fint mønster i taket og på veggen når lampen et tent.

Skjelettet er håndlaget og har brukt spraymaling.
Jeg er veldig nøye med å ha maske på meg og skikkelig avtrekk
 når man bruker spraymaling. Det er ikke bra å puste inn farlige stoffer. 
glade farger... som gleder meg.
Det fine er at det finnes kun denne lampen!
 Fargene blir dyp og heftig når lampen er tent...
Det var vanskelig å få de rette tonene fram når jeg tok bildene.
Fargene nederst virker litt lilla men er mer i en cerise- tone.
Jeg fant en gammel talje som jeg pusset opp...
Jeg fikk tak i den flotte stoffledningen etter lenge leting...
Som dere ser laget jeg en stjerne i toppen.
Å lage sine egne lamper er spennende og det er også litt arbeid.
 Det var  underveis  jeg viste hvordan lampen skulle bli, jeg "formet" meg fram...
Jeg er utrolig fornøyd med resultatet.
Heklet meg et trekk til krakken som passer fint til lampen.

Den enorme gleden
 i hjertet
  med å skape
 den kan ikke forklares
 men kjennes...

 Meretes galleri.

6 kommentarer:

  1. Der var du ja, jeg følger med deg skjønner du:)Håper det står bra til. Kjempefin lampe, det er noe spesielt med det man har laget selv. Likte krakken også, det hadde jeg aldri kommet på. Jeg har laget meg ei surrelampe av garn og tapetlim rundt en ballong siden sist, den liker jeg veldig godt. Håper det står bra til i nord. Hilsen fra hu med hjertelysestaken i sør:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for din kommentar :-) Jeg har svart på epost, klem fra Tromsø.

      Slett
  2. Hej Merete, trevligt med ett nytt inlägg hos dig,
    vilken härligt färgglad lampa du gjort, kan tänka att den ger ett fint sken på kvällen när den tänds.
    Fint med den färgade sladden också, hoppas du mår bra, nu när våren och sommaren är i antågande,
    kramar till dig Irene

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentar. Jeg skal stikke innom din blogg å se på dine fine malerier :-) klem

      Slett
  3. Hej Merete!
    Tänker på dig men är usel på att sitta vid datorn nu för tiden. Hoppas att du mår bra.
    Fina färger i det du virkat. Samma färgskala som i dina underbart vackra hustavlor.

    Kram till dig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gudrun, vakre deg :-)
      Takk for din fine kommentar.
      Jag reiser om noen dager, eg tar med meg IPAD så jeg blir på nett. Jeg skal skrive til deg. Kram og håper alt er bra. Klemmer

      Slett

Takk for at du tok deg tid til å legge igjen dine
spor...
Jeg ønsker deg lykke og en fargerik dag :-)