05.06.2011

Har brodert meg en pute 50 cm x 50 cm. Og i tillegg så har jeg også sydd meg flere nye puter av stoff-rester som passer til puten som jeg har brodert.

Begynte ca for 13 års siden å brodere. Brodert på lin.
Det har tatt sin tid... og jeg hadde også glemt av broderingen .

 Til jeg begynte å rydde i gamle saker... da er det virkelig på
tide at det ble ferdig :-)
Jeg hadde kjøpt en ferdig pakke med broderi- garn og mønster i Tromsø.
Var opprinnelig et veggbilde.  Da hadde jeg nok ikke planer at det skulle
bli en pute.. Det er for galt at det ikke skulle bli til noe etter alle de
arbeids timene med nålen. Teller tilbake og jeg tror faktisk det må være
15 års siden jeg begynte med dette arbeidet. Jøss hvor har tiden blitt av...
Jeg måtte ta noen bilder i fra min kosekrok på altanen.
 Men det er for kaldt  å sitte ute, er ennå snø i fjellene...
Jeg kan jo drømme...
Herlig med kaffe og søte epler.
Plukket i Tromsø.... ja ja...
i butikken :-)
Jeg lager meg en helt ny serie med puter.
Har bestilt meg glidelås til alle putene.
Skal sy meg 4 puter til i denne serien, har klipt ferdig...

-LYKKE-
Jeg er glad i disse fargetonene.
Trykk på bildet så blir det større.
 Puten til venstre heter -LYKKE-
Alle putene får hver sin knapp med forskjellige navn på.
Trykk på bildet så blir det større.


 Hjertelig takk for alle fine kommentarer.

Ønsker dere solskinn og glede.
  Klem fra Merete

4 kommentarer:

  1. Åååååå, for en samling nydelige puter. Herlige farger både i den broderte og i de sydde. Ha ein flott søndag.

    SvarSlett
  2. Heisann og god søndag :) Flotte puter du har sydd. I nydelige farger. Jeg kommer aldri på å sy puter. Har masse stoffer liggende så det er ikke det. :) Men nå om dagen så er det hagen som gjelder. I dag er det litt mere skyer enn i går men flott solskinn allikevel. Klem Merethe

    SvarSlett
  3. Herlighet Merete så fin pute du har sydd inatt :O)
    Du er jammen ikke riktig klok, pynter opp for fotografering ute i "høstvær" og 7grader!!
    Ikke mye vår og sommer i lufta her nei, enda!!
    Kos deg masser,
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  4. Ja typisk meg da :-)
    Jeg burde sove, men å sy er virkelig herlig avslapning og terapi. Og det trenger man i dette været! Jeg savner litt varme og kunne sitte ute å male.
    Å flytte No er jo fristene..... he he

    SvarSlett

Takk for at du tok deg tid til å legge igjen dine
spor...
Jeg ønsker deg lykke og en fargerik dag :-)