25.01.2011

Kan man virkelig bli syk og trist av feil farge?


Tenk at en RØD radio gjør meg LYKKELIG :-)


Kontraster...

 
Galskap vil kanskje noen si... Jeg er nok gal, har vell nok innsett det for lenge siden     hvordan farger påvirker meg i hverdagen. Jeg har også tenk mange ganger på hvorfor blått og lilla gjør meg trist.Og at de fargene ikke faller i smak hos meg.Har du hørt på galskap... For å overleve her nord i mørketiden så må man vell kanskje være litt gal?! Mørketiden gjør noe med meg, kanskje humør svingningene blir større og en anelse depresjon? Det er da jeg kjenner at jeg har virkelig har behov for farger! Gjerne sterke farger som rødt som gir meg mye energi og kraft. Og det er da jeg virkelig trenger farger når sola er helt borte her nord og er opphavet til all energi!
Takk og pris for at jeg har valgt farger som jeg trives best ved. Og i morgen når jeg står opp så velger jeg kaffekoppen og farge etter humøret, galskap vil kanskje noen si...



 


16 kommentarer:

  1. En herlig form for galskap i tilfelle.
    Jeg elsker fargen GUL ! Og det er kanskje derfor jeg blir så glad av å se på dine bilder
    som går i rødt , oransje , gult....
    Nå fikk jeg lyst yil å vise bildene jeg fikk av barna mine til 50-årsdagen min ....Malt på bestilling...
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Hei og hopp!!!! Det er nok ganske normalt å være gal, har jeg lært etter å ha studert faget i noen år. Og man blir absolutt påvirket av farger. Jeg prøvde alle slags farger i det gamle huset vårt, og mistrivdes med alt:DDDD De fargene jeg har i det nye huset går i relativt lyse og varme toner. Og det oppleves ok. Nøytralt på en måte. Jeg får frostrier av hvite vegger, og kuldegysninger av blå. Og jeg blir stressa av rødt, og irritert av knall gult, he-he. Så jeg trenger naturfarger rundt meg, har jeg oppdaget i løpet av høsten. Og så kan jeg velge tepper, puter og blomster etter årstid og lyst og begjær:DDDD Men jeg malte alle møblene mine hvite for noen år siden, og det har lært meg at jeg er ikke lys, sart, romantisk og blonder:DDD Jeg er røff, sær, robust, men liker også gamle ting som feks rosekopper, yndige roser, små duppeditter med roser på. Dette har alltid vært et problem for meg, at jeg gjerne vil ha det grove og rustikke, men også den yndige og romantiske. Her kan vi snakke om galskap:DDDD Men det er en fordel med at det yndige og romantiske er porselenskopper i skapet, og små ting som kan settes vekk ved behov:DDDD Det føles godt og endelig se at man er ja takk, begge deler. Og ha klart å finne ut hvordan man skulle leve med begge sidene, uten å utelukke den ene i forhold til den andre:DDDD For det gjorde nok meg utilfreds i mange, mange år. Klemz

    SvarSlett
  3. Farger er som reine skjære terapi, og ikke minst utrolig spennende å jobbe med. Farger treffer oss nok på et underbevist plan mer enn vi aner. Og er kjempe viktig for oss i hverdagen.
    Da er hvite og sorte møbler veldig grei basis når man bruker farger utenom i interiøret.
    som sagt... smak og behag :-)

    SvarSlett
  4. Hei Hjertedama :-)
    Så fint at du har "funnet deg selv":-)

    Tenk kor pussig... røde klær har jeg ikke.
    Der speller nok hudfargen min inn. Jeg elsker rosa men går mye i sort og hvitt.
    Jeg lever nok forsatt på 80- tallet når det gjelder klær, he he.

    SvarSlett
  5. Jeg liker "galskapen" - og syns nå det er mye logisk bak det du skriver også. Forskjellige farger passer til og påvirker forskjellige følelser og humørstemninger og alle har vi jo farger vi liker bedre enn andre, så jeg tror det er mye sant i dette :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  6. Gal, nei! absolutt ikke! jeg elsker farger, rødt er nok yndlings fargen min:O) selv om jeg prøver å la vær å ha den i leiligheten. Men bare vent til sommeren kommer på øya, da blir det rødt, rødt, blått og noen andre farger.
    Kos deg med fargene. Farger er bra:O))))

    SvarSlett
  7. Hejsan
    Men oj vilken fantastiskt fin blogg och vilka underbara konstverk du skapar
    Alltid kul att hitta målarkollegor här på nätet
    Jag kommer absolut tillbaka
    Ha en fin dag
    Emma

    SvarSlett
  8. Hjertelig takk til dere alle :-)
    Jeg skal besøke blogger i kveld, det gleder jeg meg til :-)

    SvarSlett
  9. Jeg er for galskap!
    Jeg så et smykke med inskripsjonen: Jeg forsøkte å leve fornuftig, jeg likte det ikke.
    Man må leve med hjertet!
    Jeg velger også kopp for dagen:)
    Klem

    SvarSlett
  10. Hej vännen! :)
    Det finns så många saker som man mår bra av.
    Jag tror inte att man blir sjuk av färger men däremot så mår man bättre av en del och vilken är individuellt. Du har funnit den färg som gör dig glad och det är härligt.
    Jag älskar färger och precis som du så har jag muggar i olika färger. För mig är det lite av en passion att kunna duka i olika färger allt efter känslan just då.
    Hör av mig.
    Kram till dig.

    SvarSlett
  11. TOPP at det er flere som elsker galskap :-)

    SvarSlett
  12. Takk for koselig kometar. Ikke rart du er glad i radioen din. Den var jo kjempestilig. artig vri med å ha stearinlys i Norgesglassene. Dette må jeg også prøve, brannsikkert er det jo også:)

    SvarSlett
  13. Snella og Petronella selger knappene, og det er link til dem på innlegget mitt.
    Bare trykk på Snella og Petronella, så kommer du det.
    De har veldig mye fint.

    SvarSlett
  14. Hej härliga du, ja nog är det lite trögt med måleriet när det är mörkt och kallt, efter julens måleri har det blivit lite änglar..och nu
    hoppas jag inspirationen kommer med ljuset..
    en deprimerande färg för mig är beige i allfall på kläder då blir man sjuk och grön i ansiktet hi hi..rött är väl bästa gladfärgen..
    många röda kramar

    SvarSlett
  15. Dette må jeg skrive litt om, for jeg har faktisk et innlegg akkurat om det. Vår stue ble brennende oransje på noen vegger og orkidee-rosa på andre. De nye møblene valgte vi i en rustfarge og den store lampen ble ravgul. En del vegger malte vi i rolig grått for at det ikke skulle bli helt sirkus. Og jeg sliter ikke iår, slik jeg gjorde om vinteren de andre årene. VI ER SÅÅÅ FORNØYDE! Og dette er ikke galskap men for min helse og velvære - en nødvendighet. Jeg skal snart ta noen bilder av stua - så får du se hva jeg prater om.

    SvarSlett
  16. Så spennende... jeg gleder meg å se :-)

    SvarSlett

Takk for at du tok deg tid til å legge igjen dine
spor...
Jeg ønsker deg lykke og en fargerik dag :-)