26.09.2010

Wash your hands mom said so...

Jeg fikk lyst til å vise frem mitt morsomme skilt, som jeg laget i full fart i dag. Som henger pent på toalettet :-)
pluss i tillegg så fant jeg i fjor sommer, en artig toaletrull i Finnland. Som jeg har spart på :-)  Motiv med søte små frosker og tekster som det står -Do it again, come on babe, kiss me osv .


Jeg fikk her tidligere flere plater med profiler som er utenpå kjøkkenskap.  Malte den i 3 forskjellige farger i vannbasert maling som er litt "dus". Malingen var ikke helt tørr da jeg tok en bit kork å rubbet den utenpå platen. Da får man en fin rustikk overflate.  Malingen "forskyver" seg som er øverst.  Underlaget kommer da lettere frem. Pusset også delvis med sandpapir rundt kantene. Da fikk jeg den rustikke utseende som jeg ønsket meg.


Kjøpte her tidligere flere pakker med selvklebende bokstaver hos Clas Ohlson. Husker ikke helt prisen ,men jeg minnes at bokstavene var ganske rimelig. Hjertet malte jeg på frihånd med en skrivepensel nr 0.
Skiltet får nok 1-2 strøk med vannbasert lakk. Det er  nok en fordel særlig når det skal henge i våtrom.


Hjertelig fra Merete.

4 kommentarer:

  1. Hei Merete
    Tusen takk for koselig hilsen inne hos meg :) og så artig at du også har en som heter Bamse og er 1 år ♥ han var kjempesøt … Har sittet å tittet igjennom bloggen din, og mye fint du viser.. Herlig skiltet som du har laget :) og veldig flott det gamle nattbords-skapet ditt. Kosekroken på kjøkkenet var bare så forfriskende å se på – herlig :) enig med deg at det er viktig å skape harmoni og trivsel i hjemmet :) Jeg lag deg til på blogglisten min slik at jeg kan følge deg videre. Ønsker deg en flott kveld videre og ha en fin uke som kommer. Klem fra Mette

    SvarSlett
  2. Takk for varme hyggelige ord.
    Hjertelig fra Merete :-)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med ny og spennende blogg!
    Og tusen takk for at du vil følge min <3
    Jeg har, som sagt, en pause i innleggene akkurat nå. Jeg har vært så heldig å fått meg jobb hos Panduro Hobby og vi jobber for fullt med å gjøre klar butikken, som åpner 7. oktober i Bodø. Gjett om vi gleder oss til å få vise frem et smykke av en butikk :)
    Jeg gleder meg til å følge dine kreative prosjekter!
    Klem fra Anneli <3

    SvarSlett
  4. Gratulere med en spennende jobb. Nå får mange glede av dine talenter- det såg jeg på bloggen din :-)
    Det ligger så mye glede i en trivelig jobb - lykke til.

    Hjertelig fra Merete.

    SvarSlett

Takk for at du tok deg tid til å legge igjen dine
spor...
Jeg ønsker deg lykke og en fargerik dag :-)