01.10.2010

En gammel benk som er blitt til " vindusbrett " .

 Fant for 4 års- siden en gammel benk på loppis , den har no vært i 4 forskjellige farger. Benken ble hvit i våren 08,  fikk også dekor av 2 små søte kuer.  Synes det ble topp og annerledes med litt dekor på. Ikke minst å bruke den som  "vindusbrett ". Jeg tilpasset da høyden med vinduet. Så der er jeg meget fornøyd.

Lampefoten har jeg fornyet med bladsølv -  kjøpte det på en hobby butikk. Lampeskjermen fant jeg på IKEA. 
Til venstre på bildet fant jeg en gammel kasse på loppis i sommer.  Jeg har kun malt den innvendig.  Ble " snop " til å legge småting i. Fargen utpå kassen har jeg bevart, så det virker som om det er en original farge.


Kisten som er under benken malte jeg for ca 7-8 års - siden. Det er faktisk en vanlig furu- kasse som jeg kjøpte på en bygg- handel. Jeg malte den med vannbasert maling og deretter  brukte jeg pigmenter og ei naturvennlig olje - for å få det gamle " brekket " på kisten. Jeg malte  også" fake " smijernshåndtak og boret et hull for at jeg kunne lime en nøkkel i. Kisten er jeg veldig glad i, så den blir nok original . Jeg brukte flere timer for å male "fake beslag ". Jeg lærte dette faget flere år tilbake  - Det gamle malerhandtverket.


Til høyre for bildet en " sink-balje " med blomster i.  Fikk den i gave her om dagen fra min mann. Han ville nok glede sin " handy woman " , som han er så glad i. Han er " lur ", min mann vet at det trenges å male alle tak/gulv listene  i tv-stuen :-)


Ønsker dere alle en fin helg!
Hjertelig fra Merete

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok deg tid til å legge igjen dine
spor...
Jeg ønsker deg lykke og en fargerik dag :-)